Diákok véleménye

Miért jó a Waldorf?
 

Stopp Dániel  12.o.  – jelenleg a Széchenyi Egyetem gépészmérnöki karán tanul

Amióta bekerültem a Waldorf-közösségbe nagyon jó barátokra tettem szert. A tanárok embersége kiemelkedő, ahogy a diákokhoz viszonyulnak az lenyűgözően tiszteletre méltó. Az a pozitivitás, ahogy a diákok korosztályos problémáit megközelítik messze felülmúlta eredeti reményeimet. Meghatározó személyiségeket ismertem meg, akik személyes példaként jelennek meg előttem. A tanuláshoz és a tantárgyakhoz való hozzá állásom pozitív irányba változott, ennek következtében a jegyeim is javultak.
Tágult a világképem, szélesebb lett a rálátásom a világ egészének működésére és tudom, hogy merre vezet az utam.



Stopp Dániel és Korbonits Patrik

***

Korbonits Patrik 12.o. – jelenleg  a Széchenyi Egyetem gépészmérnöki karán tanul

Én a 10. osztály félévében jöttem át a Waldorf-iskolába, azért mert a húgom ekkor már egy ideje ide járt, és sok jó, valamint érdekes dolgot mesélt a mindennapokról. Ami nagyon pozitív volt, hogy itt a tanárok tényleg odafigyelnek a diákokra, és hogy nem kell minden órára reszketve bemenni, hogy mikor, milyen körülmények között fognak kihívni,  felelni. Rengeteg élményben volt itt részem, és egyáltalán nem bántam meg, hogy átjöttem a Krúdyból, sőt azt sajnálom, hogy csak ilyen későn.

***

Juhász Dániel 12.o. – jelenleg a City College-ban , logisztikai, műszaki menedzserasszisztensnek tanul

Első osztálytól ide járok, de egyáltalán nem bántam meg. Az első osztálytanítóm, aki nyolc évig vezette az osztályt gördülékenyen és hatékonyan tanított, élvezetesen adta át a sokszínű tananyagot, megkövetelve a kellő fegyelmet is. Nekem nagyon tetszett, hogy a testmozgás (Bothmer-gimnasztika) is különleges és ráadásul nagy hangsúlyt fektettek rá. Majd a továbbtanulásnál ismét a Waldorf-iskola mellett döntöttem. Ugye itt öt éves a gimnázium és sokan úgy gondolhatják, hogy „felesleges a + 1 év”, de ez teljesen téves elgondolás. A 13. év teljes mértékben az érettségire való felkészülésről szól. Ezen felül a gimnáziumban se hanyagolják el a testnevelést így mindenki javított a kondícióján és elindult egy egészségesebb életmód felé. Az új diákokat mindig nagy szeretettel várjuk, könnyen befogadtuk őket és segítettük a beilleszkedésüket.
Sok különleges egyedi élményt biztosít ez a fajta pedagógia a megszokott iskolai programokon kívül.


Juhász Dániel és Maurer Tímea

***

Maurer Tímea 12.o. – jelenleg a NyME, Bölcsész karán anglisztika szakon tanul

Amióta idejárok rengeteg változáson mentem keresztül. Azt hiszem igazi fordulópont volt az életemben ez az iskola. S bátran állíthatom, hogyha újra kezdhetném az életemet onnan a ponttól, hogy iskolát kellett választanom, már korábban úgy döntenék, hogy minél többet járhassak ide. Úgy érzem ez az iskola kellett, ahhoz, hogy magamra találjak. A rengeteg türelem, a kedvesség, amit az itt jelenlévő diákoktól és tanároktól kaptam, olyan dolog, ami a mai világban talán a legnagyobb érték. Hogyha nincs ez az iskola talán a mai napig ugyanaz a félénk, önbizalom hiányos lány lennék, mint mikor idejöttem.  Ez alatt a négy év alatt, bátran merem mondani, hogy a felszín alatt rejtőző énem napvilágra került. Valóban úgy gondolom, hogy ha ez az iskola nem lenne, ki kellene találni.

***


 Teljesen megváltoztatta az életemet, az élethez való hozzáállásomat. Olyan barátokat szereztem, akik úgy érzem, egy életre barátok maradnak. Előtte minden egyes iskolában töltött nap szenvedés volt, itt minden nap úgy keltem fel, egy újabb buli vár ma rám. A kirándulások, a gyakorlatok mind olyan élmények voltak, amiket sose fogok elfelejteni. A tanáraimmal bizalmasan tudtam akármikor akármiről beszélni, nem tanár-diák, hanem mint ember az emberrel viszonyban. Egy olyan "család" részese lettem, amiből sosem szeretnék kikerülni, tartani fogom a kapcsolatot, akivel csak lehetséges. Sosem bocsátottam volna meg magamnak, ha ezt kihagyom! A legjobban pedig azt bánom, hogy nem az elejétől voltam részese a Waldorf életnek! Meg persze azt, hogy vége... ... ... 
 

Czvitkó András végzős diák

***

A legfontosabb, hogy emberként kezeltek, nem csak egyet a tömegből. Ezt nagyon fontosnak gondolom egy olyan társadalomban, ahol mint „fogyasztók” gyarapítunk egy statisztikai felmérést. Ezt mi is továbbvisszük.
Megtanultam, hogy vannak dolgok, amiket lehet máshogy is, mint fekete-fehérben két órás műsort unalommal hallgatni.
Megtapasztalni a tanultat a valóságban a sok kirándulás közben, medvehagymát és csalánt szedni, fákat ültetni, barlangokban kóborolni, és elfelejtett tündérvidékeket felfedezni, lelkünkben gyermeknek maradni.
Sok felejthetetlen mókázás, és nagy barátságok születése volt ez az 5 év…

Oriskó Zsuzsa végzős diák

***

Azért választottam ezt az iskolát, mert itt jobban odafigyelnek a diákokra. Itt mindenki sokkal figyelmesebb és jobban ismeri a másikat, mint a hagyományos iskolában. Az iskolában rendesek és segítőkészek a tanárok. Azért is szeretem ezt az iskolát, mert itt nincs jegy. Helyette szöveges és százalékos értékelés van. Fontos szerepe van a tapasztalatszerzésnek. Családias hangulatban tanulunk, mert kevesen vagyunk az osztályban. Minden 8. és 12. osztályos diák tart egy előadást a tanároknak és a diákoknak, így mutatja meg, hogy mit tud választott témájáról. Az ország összes Waldorf iskolájából minden ötödikes diák részt vesz egy, un. Waldorf olimpián. Ez olyan, mint egy hagyományos görög olimpia, itt a közös sportolás a lényeg. De soha nem ismerhettem volna meg egy biokertészetet, ha nem ebbe az iskolába járok. Az iskolának köszönhetem azt is, hogy eljutottam Erdélybe két hétre, ahol jól éreztük magunkat.

Galambos Ádám végzős diák

***

Ha megkérdeznék tőlem, mért szerettem ebbe az iskolába járni, nem tudnék egy, vagy két konkrét dolgot mondani. Túlzás nélkül állíthatom, hogy szinte mindenért. És el tudtam volna-e képzelni ezeket az éveket másik iskolában? Nos, erre már van konkrét válaszom: Nem. És ezt mindenféle túlzás nélkül állíthatom. Azt hiszem, ezek az évek lesznek az egyik legfelejthetetlenebbek az életemben. Jobb osztályközösséget nem is kívánhattam volna magamnak. Igaz a kezdet nehézkesen indult, de az idő haladtával összecsiszolódtunk és szerintem fantasztikus kis csapatot alkottunk, akik mindig számíthattak egymásra.

Az iskolai programok számos olyan dolgot tartalmaztak, amit magamtól biztos, hogy nem vállaltam volna be, pl: barlangaszás, de mint utóbb kiderült ez nagy kár lett volna. Ezeken a programokon olyan élményekkel gazdagodtunk, amiket még évek múlva is felemlegettünk.

Egyik földrajz epochánk alkalmával Magyarország több olyan pontját is meglátogattuk, ahonnan több millió éves őskövületekkel és tengeri maradványokkal, és ehhez hasonló érdekességekkel tértünk haza. Ezek a személyes tapasztalatok később, az érettségin nagy hasznunkra váltak.

Egyik érdekes feladatunk ebben az iskolában a 12-es éves munka (ez hasonlatos az egyetemi diplomamunkához), ami igazán nagy kihívásnak számít mindenkinek. Nem is olyan könnyű kiállni szüleink, tanáraink, iskolástársaink, és főleg jó pár idegen elé, és előadni, megvédeni azt a munkát, amivel több hónapon át kitartóan foglalkoztunk mentortanáraink, -vagy mint nálam- szüleink segítségével. Szerintem ez sokunknak nagy megpróbáltatás, de ha visszagondolok rá mindig jó érzéssel tölt el az a gondolat, hogy ezt is megcsináltuk és nem is akárhogy, hisz a visszajelzések is mindig nagyon pozitívak voltak.

Aztán ott van még a számtalan kirándulás és nem utolsósorban a bátorságpróbák, amik alkalmával mindannyiszor bebizonyosodott, hogy milyen sok mindenre vagyunk képesek, pl egy nap alatt majdnem 100 km-t tettünk meg biciklivel, plusz eveztünk éjszaka a Szigetközben.

Mivel az iskola elég kis létszámú, ezért mindenki ismer mindenkit, és az egész olyan mint egy nagy család. A tanárok és a diákok is nagyon rendesek és segítőkészek. Ha bárkinek bármilyen problémája van, vagy segítségre van szüksége, mindig tudja, hogy kihez fordulhat. A közösség nagyon jó, és nem számít, ki jár egy osztállyal fentebb, vagy lentebb. Mindenki egyenlőnek számít. Nálunk nincsenek jegyek, ami talán az egyik legszembetűnőbb különbség más iskolákkal szemben. Ennek ellenére persze kapunk értékeléseket szóban, vagy százalékok formájában. Mindenesetre nagy megkönnyebbülés, hogy nem reszketve kell órákra mennünk, hogy nehogy egyest kapjunk. A motivációnk így, rettegés nélkül is megvan a tanulásra.

Minden Waldorf ötödik osztályos részt vesz egy úgynevezett Waldorf Olimpián, ahol az ókori olimpiákat idéző feladatokat kell teljesítenie. Ilyen például a gerelyhajítás, diszkoszvetés, maratoni futás, távolugrás, váltófutás, stb. Ilyenkor a ruháink is a görög ruhákat idézik, és a játékok végét egy vacsora kíséri. Magát az Olimpiát egy több 2-3 napos felkészülés előzi meg, ahol az ország minden pontjáról érkezett Waldorfos diákoknak alkalmuk nyílik megismerkedni egymással, és barátságokat kötni. Az egész hangulata olyan, mintha az ember visszament volna az időben.

Nagyjából mióta Waldorfos vagyok, - vagyis immár 13 éve- hallgatom otthon és a felnőtt ismerőseink körében, hogy milyen jó nekem, és ha ők most iskolások lennének biztos, hogy ezt az iskolát választanák…

Teleki Blanka végzős diák


***


Én már megjártam egy és más iskolát...
de eddig a WALDORF a legjobb.
Szeretek idejárni, megmondom miért.
Nyugisan és érthetően tanítanak bennünket a tanáraink és év végére így is jól tudunk mindent.
Nem tankönyvekből tanulunk,hanem a tanár szavaiból és persze abból, amit leírunk.
Az 5. osztályban van a waldorf olimpia, ami egy kihagyhatatlan és élvezetes élmény.
Gyönyörűek a termek, minden évben más színűek.
Két idegennyelvet lehet tanulni már első osztálytól heti 2-2 órában, angolt és németet, 4. osztálytól heti 3-3 órában.
Minden év elején, közepén és végén van a Forrás nap, amikor minden osztály előad valamit, abból amit abban az időszakban tanult.
Év végén minden osztály drámajátékot ad elő.
Furulyázni zeneórákon tanulunk, amelyek az órarendbe vannak építve és nagyon sokat énekelünk.
Órán kívül fuvolázni, altfurulyázni, hegedülni, zongorázni lehet délutánonként.

A tanárok jó fejek és nagyon szeretnek bennünket, én úgy érzem."
 
Kiss Dea 6.osztály

***

"6.osztályos vagyok és biztos vagyok benne, hogy itt fogom letenni az érettségimet.
Azért szeretem ezt az iskolát, mert a tanárok és diákok többsége nagyon kedves és
mert játék úgy tanulni, hogy nem izgulsz a  jegyek miatt."
 
Fehér Gabriella 6.osztály

***

Molnár Csenge vagyok. Most végeztem az általános iskola ötödik osztályát. A második félév elején iratkoztam be a Waldorf iskolába, eddigi tanulmányaimat egy másik győri általános iskolában végeztem.
A Waldorf névvel először 5 éves koromban találkoztam, amikor egy Waldorf táborban vettem részt. Nagyon jól éreztem magam. Megismertük milyen teendők vannak a családi ház körül: takarítottunk, főztünk, állatokat gondoztunk, énekeltünk, és jó közösség alakult ki. Alsós koromban minden nyáron Waldorf-táboroztam.
Amikor ötödik osztályos lettem, azzal a nehézséggel néztem szembe korábbi iskolámban, hogy nagyon gyorsan haladtunk az órákon, nehezen értettem meg a tananyagot. Otthon is sok házi feladat volt, naponta az iskola után 3-4 órát is a tanulással foglalkoztam. Amit az órán nem értettem meg, azt a szüleim magyarázták el. A tanárok többsége keveset tudott velem foglalkozni. Bár a félévi eredményem ötödikben 4,6 volt, mégis úgy gondoltuk, hogy a Waldorf iskolában jobban fogom érezni magam.

A Waldorf Általános iskolában nagyon kedvesen fogadtak a tanárok is és a gyerekek is. Sok segítséget kaptam tőlük.

Eltelt a félév, nagyon örülök, hogy ebbe az iskolába járhatok. Az osztály létszáma sokkal kisebb, mint az előzőben volt. Tanáraim kedvesek, fontos nekik, hogy megértsem és megszeressem a tananyagot, így otthonra már nem marad sok „házi”. Szüleimnek is több ideje van ránk, gyerekekre.
Nagyon vidám közösségi programokat szerveznek az iskolában pl. májusban Csillebércen az Olimpián  találkoztunk az ország összes „waldorfos” ötödik osztályos gyerekkel. Év végén nagyon jó volt az évzáró, mely egyúttal családi program is. Az esti tűzugrással zártuk az évet!

 

 

 

netsol.hu